Inlämningsuppgift

På den här sidan visar jag de taggar som jag har implementerat för att kunna mäta mina KPIs på webbplatsen. Jag valde fyra taggar: en för kontaktformuläret, en för att kunna se hur många som går vidare från min sida, en för antalet skapade medlemmar och en för antalet sålda produkter. Dessa kommer hjälpa mig att spåra och optimera besökarnas användarengagemang och mina konverteringar.


Ovan ser du min digitala mätplan där jag har valt ut fyra KPIs. Dessa har jag valt för att de passar bra in på min webbplats och även är KPI:er som jag tycker är viktiga att följa upp extra till en e-handel. 

Här ser du event taggen som är kopplad till min KPI, ”antal sålda produkter”. Vilket hjälper mig att mäta hur många av besökarna som väljer att handla på min webbplats och i bilden under taggen ser du även att jag fått fem köp på min webbplats.

Här ser du WP-form taggen som är kopplad till min KPI, ”Kunder tar kontakt”. Vilket hjälper mig att mäta hur många av besökarna som väljer att skicka frågor igenom mitt kontaktformulär och i bilden under taggen ser du även att jag fått tjugofem inskickade kontaktformulär på webbplatsen.

Här ser du Registrerings_click taggen som är kopplad till min KPI, ”Skapade medlemmar”. Vilket hjälper mig att mäta hur många av besökarna som väljer att registrera sig som medlem på min webbplats och i bilden under taggen ser du även att jag fått en registrerad medlem som google analytics fångat upp.

Sista taggen ser du här vilken är kopplad till min KPI, ”Klickat sig vidare från startsidan”. Denna tagg hjälper mig att mäta hur många av besökarna som väljer att klicka sig vidare och in i en av de andra sidorna på webbplatsen och i bilden under taggen ser du att google analytics registrerat 222 page_view, 170 user_engagement och 70 view_item_list från min webbplats.